Η Κινέζικη Pinduoduo μπαίνει στο Nasdaq και υπολογίζει να φτάσει σε αξία τα 24 δισ. δολάρια

Η Κινέζικη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo έχει στα άμεσα πλάνα της να γίνει δημόσια και να μπει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, φτάνοντας σε μια αποτίμηση 24 δισ. δολαρίων, ακόμα και στα 3 χρόνια που λειτουργεί δεν έχει ακόμα παρουσιάσει κέρδη. 

Ποια είναι όμως η Pinduoduo και αξίζει τόσα πολλά; Για να μπορέσει κάποιος να κατηγοριοποιήσει την Pinduoduo, θα πρέπει να σκεφτεί ένα υβρίδιο των Facebook, Amazon και Groupon σε μια πλατφόρμα. Αυτό που κάνει η εταιρεία είναι να συγκεντρώνει μαζικά προϊόντα από προμηθευτές και να τα πουλάει απευθείας στους καταναλωτές. Μέσω της πλατφόρμας WeChat η Pinduoduo ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται προσφορές και να κερδίζουν γενναίες εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 90% σε κάποια προϊόντα. 

Όσο πολύπλοκο και περίεργο και αν είναι αυτό που κάνει η Pinduoduo, φαίνεται πως λειτουργεί αφού είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, με την ίδια την Tencent να είναι στους βασικούς χρηματοδότες της, με πλάνο να αυξήσει την συμμετοχή της στην εταιρεία. Αντί να προσπαθεί να προσελκύσει την ολοένα αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Κίνας, η Pinduoduo έχει βάλει στο στόχαστρο την εργατική τάξη και τους καταναλωτές με τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Πολλοί από αυτούς έχουν μόλις πρόσφατα μπει στον κόσμο του διαδικτύου και βασίζονται στο WeChat και τα άλλα μέσα σαν την μοναδική τους πηγή ενημέρωσης – έτσι βλέπουν τους φίλους τους και μοιράζονται το Pinduoduo στην καθημερινή τους ζωή. Μόνο το 56% των ανθρώπων στην Κίνα έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο (σε σύγκριση με το 85% των ανθρώπων στις ΗΠΑ), γεγονός που αφήνει περιθώριο αύξησης του μεριδίου για το Pinduoduo καθώς βελτιώνεται η πρόσβαση στο Internet στις αγροτικές περιοχές.

Η πρόθεση της εισόδου της Pinduoduo στον Nasdaq πλήττει την εικόνα του χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ καθώς ανοίγει τον δρόμο και για τους άλλους μονόκερους της αγοράς να αναζητήσουν κεφάλαια εκτός της ακμάζουσας τοπικής αγοράς. Ωστόσο η τελευταία δημόσια εγγραφή της Xiaomi που δεν πήγε τόσο καλά όσο αναμενόταν οδήγησε σε σύγχυση και αμφισβήτηση μεταξύ εταιρείας και επενδυτών. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ