Έσπασε τα “κοντέρ” το Facebook στις πωλήσεις τριμήνου, όμως έχασε 2% στο “ταμπλό”

Το Facebook ανακοίνωσε πριν λίγο τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και τα νούμερα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, αφού με έσοδα 10,33 δισ. δολάρια έναντι 9,84 δισ. δολάρια, είχε αύξηση +47% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα

Αυτό όμως δεν εμπόδισε την μετοχή του να χάσει περίπου 2%, αφού το μέσο ανακοίνωσε πως η αύξηση των λειτουργικών του δαπανών θα κυμανθεί από 45% έως 60%.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει πάρει πολύ σοβαρά το θέμα των Fake News και της ασφαλούς πληροφόρησης των χρηστών, που δήλωσε πώς δεν τον νοιάζει η κερδοφορία προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια και προειδοποίησε πως θα προστατεύσει το Facebook από όσους θέλουν να διασπείρουν ψεύτικες ειδήσεις και να κάνουν κηρύγματα μίσους, ακόμα και αν αυτό αυξήσει σημαντικά τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας. 

Είμαστε αποφασισμένοι να αποτρέψουμε την κατάχρηση της πλατφόρμας μας. Θα επενδύσουμε τόσο πολύ στην ασφάλεια που θα επηρεάσει την κερδοφορία μας“, δήλωσε ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Η δήλωση αυτή έρχεται σε συνέχεια της χθεσινής ανακοίνωσης της εταιρείας πως θα διπλασιάσει σε 20,000 τους υπαλλήλους που ασχολούνται μόνο με τις ψευδής ειδήσεις και τα κηρύγματα μίσους στα site της εταιρείας μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του CFO της εταιρείας Ντέιβιντ Γουένερ, ο οποίος δήλωσε πως “το 2018  τα λειτουργικά μας έξοδα θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η εταιρεία θα ξοδέψει πολλά για ασφάλεια και πρωτότυπο περιεχόμενο”, για να συνεχίσει “οι κεφαλαιακές μας δαπάνες θα διπλασιαστούν την επόμενη χρονιά“.

Οι δηλώσεις αυτές οδήγησαν σε πτώση την τιμή της μετοχής του Facebook από τα 185 δολάρια που ανέβηκε τις πρώτες στιγμές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου, στα 179 δολάρια.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα τριμήνου:

  • Έσοδα 10,3 δισ. δολάρια, έναντι 9,84 δισ. δολάρια των προβλέψεων των αναλυτών
  • Κέρδη ανά μετοχή 1,59 δολάρια, έναντι 1,28 δολάρια των προβλέψεων
  • MAUs 2,07 δισ. δολάρια, έναντι 2,06 των προβλέψεων

Εκρηκτική αύξηση σημείωσαν επίσης τα έσοδα από διαφημίσεις, αφού για το τρίμηνο αυτά αυξήθηκαν κατά +35%, στα 10,1 δισ. δολάρια, ενώ η στοχευμένη διαφήμιση στους χρήστες από κινητό, αντιπροσωπεύει το 88% αυτών των πωλήσεων με 8,9 δισ. δολάρια. Είμαι μάλιστα τόσο επιτυχημένα στοχευμένη η πώληση διαφημίσεων στους χρήστες από κινητό, που το Κογκρέσο σκέφτεται να περάσει τροπολογία για την ρύθμιση της δυνατότητας πώλησης πολιτικής διαφήμισης. 

Το μέσο κόστος της διαφήμισης παρουσίασε αύξηση +35%, ενώ τα impressions παρουσίασαν με τη σειρά τους αύξηση +10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Το Facebook αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 6.000.000 διαφημιζόμενους και η διαφημιστική τιμολόγηση θα έχει μεγαλύτερη επίδραση στα μελλοντικά έσοδα από τον αριθμό των διαφημίσεων του μέσου, σύμφωνα με την Σέριλ Σάντμπεργκ, COO της εταιρείας. 

Αύξηση επίσης παρουσιάστηκε και στον αριθμό των μηνιαίων χρηστών, οι οποίοι έφτασαν του 2,07 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση +16% σε σχέση με πέρσι. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της εταιρείας αυξήθηκε στο 50% των εσόδων,από 44% το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρόλο που ο αριθμός των εργαζομένων, αυξήθηκε 47%, φτάνοντας τους 23.165 εργαζόμενους.

Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας τέλος, εκτινάχθηκαν στα 4,7 δισ. δολάρια, έναντι 2,63 δισ. δολαρίων του 2016.

original_99816088

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ